Door Frances Oreel op 26 januari 2021

Besluitvorming over Intervence

De dertien Zeeuwse PvdA-raadsfracties hebben in een gezamenlijk persbericht laten weten dat ze zich allen in hun gemeenten maximaal gaan inspannen om in hun raden bij de besluitvorming over Intervence te komen tot onderscheid in twee fases, inclusief de daarvoor benodigde gelden. Daarbij wordt gepoogd raadsvoorstellen daartoe aan te passen of met amendementen nog wijzigingen daartoe aan te brengen.

Uitgangspunt voor de PvdA is dat niet de financiën leidend zijn, maar de kwaliteit en de continuïteit van zorg voor de meest kwetsbare kinderen in onze samenleving. Het belang van het kind moet altijd voorop staan. Om tot zorgvuldige besluitvorming te komen dient er onderscheid gemaakt te worden tussen twee fases: voortzettingsfase en afbouwfase. Die fases moeten ook zichtbaar worden in het geld dat beschikbaar wordt gesteld. Extra geld komt pas beschikbaar nadat het transitieplan door de betreffende autoriteiten is goedgekeurd.

Gezamenlijk standpunt van de Zeeuwse PvdA over Intervence