Raadscolumn

Door Frances Oreel op 18 december 2019

Met de kerstdagen en de jaarwisseling voor de deur, een speciale column van mij. Nog meer dan anders is het een periode van omzien naar elkaar, naar de mensen die leven in armoede en eenzaamheid.

Aandacht
De politiek zou veel meer aandacht voor armoede en eenzaamheid moeten hebben. Maar die kreet is nu weinig effectief! Graag wil ik mijn steentje bijdragen. Door hierbij een oproep te doen om te signaleren. Stille armoede en eenzaamheid is moeilijk op te sporen, maar soms hebben mensen het vermoeden dat er sprake van is, bijvoorbeeld bij buren. Neem even de tijd voor elkaar, vraag of je iets voor iemand kunt betekenen. Of doe mij een berichtje. Wij pakken die signalen zeker op!

Ombudsteam
De PvdA heeft onder andere een ombudsteam. Iedereen kan een beroep op ons ombudsteam doen. We hebben veel actieve mensen binnen onze partij. Politiek is ook er zijn voor elkaar!