Door Frances Oreel op 17 oktober 2015

‘Rode Brigade’ op het Ravesteijnplein

De straat op en niet zomaar een locatie, maar het Ravesteijnplein in Vlissingen. Goede gesprekken gehad met de bewoners over hun wijk en woning. Wat vinden zij van de plannen om te slopen of te renoveren? Wat bij ons nu blijft hangen is: ZEGGENSCHAP. Eén van de punten uit ‘Van Waarde’. Wat wij hebben gehoord is dat er door de gemeente en de woningbouwcorporatie onvoldoende tot slecht wordt gecommuniceerd met de bewoners.

Het op straat zijn was als van ouds een waardevolle ervaring. We waren dan ook erg blij met de versterking van het straatteam door Tweede Kamerlid Joyce Vermeu en canvas-crack David Walvis. De Vlissingse PvdA-ers Robbert Trompeter en Frances Oreel zorgen ervoor dat je je altijd welkom voelt. Wat voor ons heel erg goed was om het door historicus Ronald den Broeder geschreven historisch perspectief te lezen voordat wij het Ravesteijnplein bezochten. Zaterdagen als deze zijn waardevol!

Waar ben je naar op zoek?