24 oktober 2017

(Binnen)stadsvisie…

Volgens berekeningen van het Kenniscentrum Kusttoerisme hebben toeristen het afgelopen jaar 1,5 miljard euro besteed in Zeeland: 30% aan de horeca, 24% ging naar de detailhandel en 23% naar verblijfsaccommodaties. Het restant is opgegaan aan attracties, vervoer en culturele instellingen.
De moeite wel waard zou ik zeggen en des temeer een reden om een duidelijk ’toeristenpunt’ zoals de VVV in stand te houden. Of dat nu in de huidige vorm moet zijn of in een nieuwe, laat ik aan de deskundigen over. Maar een toeristenstad zonder kan niet!

Retaildeal

De op 3 juli 2017 gesloten retaildeal met Minister Kamp geeft een goede kans om de binnenstad op te liften. Jammer dat het ‘actieplan’ met een half jaar is uitgesteld! Het gevaar is nu dat het verdwijnt in de ’tombola van de verkiezingen’.
Het doel is toch om meer bezoekers aan te trekken? En daar kunnen we niet vroeg genoeg mee starten!