Actuele vragen voor de adviesraad

Door Frances Oreel op 5 september 2018

Hierbij onze actuele vragen voor de adviesraad van 6 september 2018:

De Piek
Er zijn verwachtingsvolle berichten over de Piek verschenen in de pers en op sociale media. De door de raad aangenomen motie wordt uitgevoerd. Hoe is het college betrokken bij het plan en bij het financiële verhaal? Hoe wordt voorkomen dat we over een jaar niet weer op hetzelfde punt staan als voor de zomer toen het bericht verscheen dat de Piek zou sluiten! Hoe wordt door de gemeente meegewerkt aan (blijvende) continuering?

Klimaatstresstest
Graag worden wij geïnformeerd over de stand van zaken in Vlissingen. Alle Nederlandse gemeenten moeten een stresstest doen om knelpunten op het gebied van onder andere wateroverlast, hitte en droogte in kaart te brengen. Hoe ver staat het hiermee en wat is de planning? Er is twee jaar de tijd voor geboden door het Rijk en we zitten nu bijna op de helft.

Vlissingen Regenboogstad
Zeeland telt drie zogenaamde Regenboogsteden: Goes, Middelburg en Vlissingen. Er is in de Staten een motie aangenomen over de Regenboogprovincie. Van Middelburg en Goes is inmiddels bekend dat de steden het LHBTI beleid gaan continueren. Hoe staat Vlissingen hierin? Is er overleg met Middelburg, Goes en het antidiscriminatiebureau hierover? Wij zijn uiteraard voorstander van continuering. Zijn er gevolgen voor Vlissingen of de provincie wanneer Vlissingen zou besluiten niet mee te doen?