16 november 2013

Aan de bewoners van de gemeente Vlissingen

Normal

mso-fareast-theme-font:minor-fareast;
mso-hansi-font-family:Calibri;
mso-hansi-theme-font:minor-latin;}

Dit is mijn laatste bijdrage aan de Blauw Geruite Kiel als gemeenteraadslid voor de PvdA. Ik heb namelijk besloten mij niet meer verkiesbaar te stellen voor een nieuwe periode van vier jaren die in maart begint.

Terugkijkend kwam mijn fractie toch vooral op voor mensen die in de knel kwamen, voor mensen die (aanvankelijk) geen medewerking kregen van de gemeente, maar ook voor mensen die meestal buiten hun schuld in de problemen kwamen. We wilden onze ideeën gerealiseerd zien door het stellen van vragen en het indienen van raadsvoorstellen, moties en amendementen.

Als u dit leest is de nieuwe begroting van onze gemeente vorig week vastgesteld tijdens de begrotingsvergadering. Wij hebben ons toen ingezet om het extra geld dat Vlissingen van het rijk krijgt om armoede in onze gemeente te verminderen ook werkelijk daaraan uit te geven! Ook hebben we een motie ingediend om de sporttarieven veel minder te verhogen dan het college wilde, zodat de verenigingen lagere contributies kunnen vragen. U weet dat die zijn aangenomen?

Sjef van Wijnen