Door Frances Oreel op 17 augustus 2017

Column

Graag wil ik doorgaan op twee eerdere columns. Van de wethouder zorg, die zich, vrij vertaald, zorgen maakt over de samenwerking tussen Middelburg en Vlissingen. De tweede van een collega raadslid, van dezelfde partij als genoemde wethouder, hij benoemt nadelige effecten van aangenomen cultuurbeleid. Beide columns zijn gebaseerd op reeds genomen besluiten. Het kan zeker voorkomen, dat nadat er besluiten zijn genomen, bepaalde effecten of ontwikkelingen pas duidelijk worden.

Toch lijkt het erop dat dit college een zekere tunnelvisie heeft. De bezuinigingen hebben prioriteit in Vlissingen, zeker vanwege de art. 12 status. Maar bezuinigen en dan met regelmaat achteraf onbedoelde effecten, of minder effect, constateren, vinden wij best zorgelijk. Rücksichtsloos bezuinigen, waar het soms wel op lijkt, maakt meer kapot dan ons allen lief is. De PvdA zal nadelige effecten van beleidskeuzes blijven benadrukken. Er moet gewoon tijdig meer oog voor zijn, zodat alsnog de juiste keuzes kunnen worden gemaakt! Wat betekent: bezuinigen met behoud van onze mooie stad! Vragen? Neem contact met mij op.

Fractievoorzitter Frances Oreel

Waar ben je naar op zoek?